Besiktning! ~ Amanda

Puuhhh nu är jag hemma från Böda! :'D Men när vi va i böda ringde en till på Cassis, som vi ska ringa upp OM han av någon anledning inte säljs till den aktuella familjen, men så ringde även den aktuella familjen och berättade att de bokat besiktning på onsdag (imorgon) Så blir att åka ifrån kaninlägret jag ska på en stund. Cassis får alltså vila imorgon, men jag ska rida Picadilly för att motionera henne åt Line :)
Men annars har jag och stallägarn gjort upp ett nytt upplägg som jag gillar ännu mer! Vill ju inte ha en fast häst, alltså bara en som jag fäster mig vid, men nu har vi börjat snacka lite mer om det så, om Cassis går igenom, börjar mitt nya 'schema' nästa vecka. Cassis flyttar alltså förhoppningsvis fredag,lördag eller söndag denna veckan om han går igenom. Och kan inte mer än att säga att jag ÄLSKAR vad vi kommit fram till! Omnomonomom! :D
 
Men till dagen dåå:
jag började med att ta i Cassis, då de hade sagt att det skulle börja regna (kan tala om att det var strålande sol ända tills jag kom hem) och ställde Cassis i hans box, sedan gick jag in tillstallägarn.
Vi började prata lite, sedan hade jag full koll på vad som händer i stallet, verkar lite rörigt, haha xD
Vi diskuterade hästarna, i princip nästan alla var och en för sig. Sedan planerade vi upp tiden då jag är hästlös, och kan tala om att jag kommer ha fullt upp! xD Men ändå valde jag själv att ändra halva planen, då det blev för mycket kring den hästen i framtiden. Sedan gick jag och Line och red ut runt kräftdammen på Cassis och Eirian. Vi hade supermysigt! Vi bestämde även att jag skulle hjälpa Line imorgon med Picadilly, då hon inte hann imorgon. Och sedan ska vi göra en riktigt kul grej till heljen, med bla. Eirian! kanske låter tråkigt, så kommer inte säga något! xD
 
iaf så sen åkte jag hem ;D
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0