Glad?

Sitter med tåren i ögat..jag är inte ledsen utan så här är det, att jag är så jävla glad,!
Facebook är helt grymt på ett sätt för när jag var på väg hem från vita sand, såg jag en status min kompis skrivit,
bara så änkelt som '' On way to Sweden :-)''. 
Så glad, lycklig att se de.
Hon som skrivit den lärde jag känna när jag ''bodde'' i skåne med pappa... hon hade häst i vårat stall då.
 
Ibörjan var hon ganska läskig, men med tiden började vi prata mer och mer. Hon var riktigt snäll och hjälpte mej och behövde hjälp. och klart hjälpte jag henne!
en av hästarna hon hade hos oss skulle hon rida in. och den andra kanske de oxå var så med men jag minns inte riktigt ;s iaf så red vi tillsammans och gjorde massa saker, vilket var väldigt kul!
Arafat (?) som hon ridigt in fick jag testa att rida och på så sätt kunde hon se hur långt han kommit ( elr nått).
de var kul, och han var väldigt duktig!
Hon var min förebild och jag såg upp till henne vad hon än gjorde. 
Och efter ett tag tog hon hem en ny häst Flamingo, och sen fick hon tillbaks sin gamla häst Esturil(?) som hon hade sålt för hon hade fått alergi. Men sen hade läkarna hittat medecin som gjorde att hon kunde vara med hästar igen. 
Och de va tur för dom som köpt Esturil kunde inte ha henne kvar, så hon tog tillbaka henne.:)
Både Esturil och Flamingo var två galopp hästar som gått galopp då,.
Vad jag minns av Flamingo var hon ganska stressig elr så.
För en gång när Hon hade ridigt så skulle hon kila sej mott väggen och  slog sej på nått sätt och slängde huvet och träffade henne som hon flyger in i väggen och Flamingo kom lös! jus då hade jag kommit in i stallet och tog in henne i en box, hämtade is åt henne, och så.
 
De ska ju klart oxå alltid vara nått som förstör elr hur? jo denna gång fick jag veta att hon fått jobb på ett annat ställe och skulle flytta sina hästar. jag blev riktigt ledsen, kunde inte fatta att hon skulle till ett annat ställe!? men så var läget... Tyvärr.
 
som vanligt är man tvungen att få de att fortsätta få allt att snurra, men de funkade inte länge... Innan jag fick reda på att hon skulle flytta till NYA ZEELAND. Först så dumm som jag va trodde jag at de låg i sverige xd (jag var inte gamal, max 10!)
Då sa någon att de låg på andra sida jorden typ...... FAN, allt bara föll isär, så sjukt jävla lessen jag blev.
 
Åren gick och i år har jag börjat tänka lite mer på henne hur jävla mkt hon betyder för mej och jag saknar henne! 
när jag var less på ALLT här mejlade jag henne och bara ett mejl kan jag läsa flera gånger, de får mej glad:D
så ser jag att hon ska hem hit igen, typ 4 veckor sen åker hon... igen, de är något iaf :D 
 
Så just nu är jag så jävla glad!! :D


Glömer dej ALDRIG! <3
 
 
 
/ Tilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0