Joggingtur ~ Amanda

Idag åkte jag till stallet vid halv ett, det var då solen började komma fram, hähä.
Var ju där med en kompis, först fyllde/lekte ´vi i vatten i vattengrejjerna i Vickans och Shakriar hage med en ny vattenslang, woho! Fast blev gaanska jobbigt, för hagen ligger över en väg som det kör bilar på typ ganska ofta så till slut la vi slangen så att de kunde köra över slangen, istället för att öppna åt de heela tiden, höhö.
Sen tog vi in Piquant och Bambi, Cassis och Dusty. Min kompis ryktade och flätade Piquant, och jag verkade hovarna, ryckte manen och så :D Han blev superfin, höhö :3
Men som rubriken lyder, tog vi en joggingtur runt kräftdammen med två skrittpauser, hästarna va jääätte trötta efteråt, så när vi kom hem använde vi den nya slangen till att spola av hästarna samt kyla benen lite, för underlaget runt dammen är inte det bästa..
 
Sist smörjde vi tränsen, plockade isär och gnuggade noga.
 
 
Vickan fick ju vila idag, blir det fint väder imorgon, går vi och badar, Cassis ska gå lättare dressyr.
Fast innan stallet måste jag fixa kaninernas klor, hittade inte kloklipparn idag :(  Tänkte hoppa med de iddag också, men ville inte göra det förrän jag klippt klorna på de.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0