Lång dag - Amanda

Idag var det en lång dag i stallet med min kompis :)
Vi började rida Cassis och Piquant, dressyr var det men slutade med kantring.
Vi red i Cassis hage(Där han tyvärr kommer få gå tills han säljs, men han är hur nöjd som helst ;) ), Cassis kändes lite seg och stel, så jag jobbade på volter och med skänkelvikningar ,men han släppte snabbt, så han var inte ens trött, bara uppvärmd, så vi gick bort till fältet och kantrade lite, vilket behövdes, oh vad han jobbade bra, han var helt slut efteråt, trots att vi inte kantrade särskilt länge, men han ju stått i en vecka, han tappade mycket på det. Men nu är han på väg igen, supernöjd med honom idag! Så han fick en dusch efteråt, åh vad han tycket det var skönt :D
Men när han kom till hagen var han inte vit längre...
 
 
Sedan åt vi och hämtade in Dusty och skrittade ut barbacka  på henne och Piquant, mysigt. :33
Vi ryktade av de och så sedan frågade stallägaren om vi hade lust att rida Electra, då hon behövde gå idag, och då sa hon att vi kunde ta Picadilly också, så att båda hade en häst att rida. jag fick rida Picadilly och min kompis red Electra. Pica var lite stel och ville gärna slinka undan i början, men hon har ju också vilat ett tag nu så. ;)
Men efter massa volter och serpentiner i trav släppte hon också och gick riktigt bra! :D Avslutade med att galoppera på fältet. Jobbade henne i kort galopp och wow vad hon jobbade bra! Hon var mjuk och fin och galopperade jätte fint! :D Min kompis var också nöjd med Electra, som hade hjälpt min kompis att bli säkrare i ridningen, kul! :D
 
På onsdag ska vi rida Cassis, Piquant sedan skulle jag rida Dusty, för att rida igång henne, och Min kompis ska rida Electra igen. För att hålla igång Electra ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0