Longering + Bilder

 
 
Halloj!
Idag började min dag i stallet på förmiddagen, då tog jag och min kompis in först Piquant och Bambi, sedan direkt efter Cassis och Dusty, idag var han normal, förrutom att det var så varmt så att man inte orkade gå till lilla mig, men till slut kom han, söten! Vi ryktade och fixade de och gick ut i lilla ''padocken'', jag tänkte longera Cassis en stund, medans min Kompis skulle öva lite mer trav och sits. Så hon travade runt medans jag longerade över två travbommar, och gud va fin han var! Han är så kännslig att longera och så var han såå fin i hela hållningen, han har verkligen lossnat i hals och nacke och börjat slappna av mer! Jag longerade bara en liten stund, för att han var så duktig! När vi båda var klara gick vi in och borstade av de, gav de lite mat och tog Cassis och Dusty (Piquant fick stå inne, för vi skulle rida en lätt uteritt med skritt senare).
Vi satt oss inne hos Piquant och Bambi och åt, och Bambi är ju såå söt och såå nyfiken! :D
Sedan tog vi in Vickan och Shakira, ryktade Vickan och Piquant, och red iväg. (det var minst 3 timmar mellan ridturerna) . Vi skrittade till aledal och skrittade runt där, jag jobbade Vickan lite på volter och så, hon var superfin!
Sedan skrittade vi hem, borstade av de och släppte ut alla hästarna igen.
Elin mockade och smörjde, jag bara smörjde, sedan åkte vi hem :)
Imorgon rider jag bara en häst, Vickan, för min ´granne ska rida Piquant (Piquants andra skötare är borta, så jag fick ansvaret för Piquant hennes dagar) så Cassis får vila, så får Vickan vila på torsdag eller onsdag :)
 
Lite bilder på hästarna som jag nämt:
 
 
Cassis
 
Bambi
 
 
Vickan
 
 
 
 
 Piquant 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0