Moa.. bla bla läger :)

Moa är en helt uderbar häst.. jo så här är de...
 
Nä vi kom till lägret fick vi gå in seja vad vi hete, och då gav dom oss hästarna.. och Tessie (ridläraren) sa Moa och att hon va en pigg, glad ponny och kunde bli ganska het på hinder.. ;p min tanke var typ; fan... detta kommer inte gå bra xd
 
Iaf hämtade vi hästarna och dom stog i en hage en bit bort så vi tog tränsen och gick.. första gngen känndes det som om den vägen var jätte lång, men med tiden blev man van typ. 
När vi kom fram sa dom att den hästen med flughuvan var Moa och kunde vara riktigt svår fångad.
men jag försökte ta henne men de gick inte. Så Klara hjälpte mej! :)
vi fick på henne tränset och gick mot staketet där vi skulle hoppa upp.
När jag stog där och tog sats och hoppade upp ganska lätt. så härlig var första känslan, så härlig..
Vi började gå och då blev en häst längre fram i ledet rädd och hoppade till och ganska många hästar blev oxå rädda även Moa..;) haha så, så lång tid tog de att få känna på lite mera av henne xd
men rredan här kändes de så rätt på något sätt och tiden gick vi skulle snart börja våran första lektion och den gick bra, dagen gick mot slut och alla dagar bara försvan så fort. *Tessie hade ägt moa innan*
Och alla pass gick verkligen super bra, och hon va fantastisk och ja hon va pigg och lite osäker på hinder. 
Första hopp passet hade jag hopp bett på henne *pessoa* höh* men hon kändes bara mer förvirad än lättare..
så Tessie sa att jag kunde ta de vanliga bettet på henne. och själv tycker jag att de va mkt bättre !:D 
 
på avslutnings hoppningen gick det super tills hon vägrade på 3:an men jag gjorde en liten vlot och kom igen med mkt fart och vi flög över alla hinder som om de inte var någonting! ;Doch ändån fick jag ca 51 sek... :]
på dressyren kom jag 3:a, Så glad :D och jag vann bästa kompis bla bla pris typ att jag hade höjt stämningen :D haha
 
men som allt tar de slut...till slut när jag kom in i boxen gnäggade hon, Tessie tyckte vi var som gjorda för varan, allt var som e drömm... men drömmar tar slut och min dröm slutar i tårar... Moa är nått av de bästa som har hänt mej. och jag skiter i vad folk sejer om detta, men jag älskar henne otroligt mkt...hon e en ponny i mitt hjärta..!<3
 
 
Älskar dej fina ponny!<3
 
/ Tilddaaa
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0