Mysig dag! ~ Amanda

Ja, som ni märker har jag börjat skriva mitt namn i rubriken , eller tjjjaa bredvid rubriken.
Igår fixade jag en enkel liten header, den får duga ett tag iallafall.
 
Idag åkte jag till stallet runt 12 och kom hem runt 17.30..
Vi började fixa ut vatten och så, sedan red vi dressyr i hagen, jag red Cassis.
 
Cassis:
Jag började med att skritta runt och samla honom och sedan länga honom, gå på volter,serpetiner. Sedan gick jag i en åtta över en bom. Han gick SUPERFINT, ååååååhhhh vad nöjd och stolt jag va över honom! Sedan började jag trava han var något osäker först, men det tog inte lång tid innan han känndes så sjukt perfekt även i traven. Fokuserade bara på volter och åttor i traven, Omnonmonmomomom fina ponnyn! :'D.
Till slut tog jag galopp och övade på en övning där man galopperar snett mot bommen, och hästarna får lättare att byta galopp. Cassis var jätte fin även där, böt lätt från höger- vänster, i  vänster-höger böt han antingen till korsgalopp innan eller så landade han i korsgalopp, han är inte lika stark i vänstergaloppen, men tillslut efter lite envisa försök, böt han till vänster i en sväng, duktigaste ponnyn!
 
 
Vickan:
Vi red ut en liten runda krävde inte någonting av henne, hon fick skritta och lulla runt lite, hon känndes ovanligt stel, så då blev det perfekt. Red barbacka, och försökte undvika grenar som piskade mig i ansiktet 24/7, haha.
 
 
 
 
Imorgon ska jag rida båda två igen, men går nog ner och plaskar med Vickan, Cassis ska nog hoppas, antingen imorgon eller på lördag. Lite banhoppning, Ska bli treeeevliiigt. hähä
 
 
 
 
 
 
Världens finaste isis, Otto <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0