Spöregn och hagel ~ Amanda

åhh, så typiskt! Det va strålande sol när vi kom till stallet, men sedan när vi höll på att fylla på vatten, så kom värsta spöregnet! Vi sprang ut till Cassis och Dustys hage och tog in de snabbt som fan, Cassis var livrädd och haglet, och hade tappat sin grimma och hagen är för stor och gräset för högt, så gjorde en snabb grimma av grimskaftet. Väl inne så ställde sig Cassis och vilade i sin box, genomblöt stackarn! Sedan stack vi och hämtade de stora tjejerna, nu åskade det istället för hagla.. Sedan gjorde vi inte så mycket mer än att ta hand om hästarna och åkte hem, vädret var alldeles för kasst för att rida i!
Uscha!
 
Men imorgon hoppas vi på bättre väder, då jag ska visa Cassis för en familj som ska köpa en häst i födelsedagspresent till in dotter! Så dottern kunde inte hänga med och provrida. Så då får jag visa Cassis!
 
Ska även rida Vickan och Dusty och har tre hästar att rida när jag blir hästlös. Det var Petra som tyckte jag skulle rida Dusty, för att känna vilken 'storlek' jag villa ha på nästa häst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0