Tuffing ~Amanda

Min ponny är en liten tuffing!  Så himla duktig!
 
 
När jag kom till stallet gick jag och tog in Cassis, ryktade och myste och myste, tog ganska lång tid innan  vi kom iväg, på grund av allt ryktande och mys. Jag hade tänkt rida till terängbanan indag och hoppa där, för jag orkade verkligen inte flytta alla hinder i stora 'padocken' som är uppradat till löshoppning. Så jag gick ju får att hämta sadeln, men när jag skulle ta nyckeln, hittade jag den inte, jag letade och letade men den låg inte på något ställe som den skulle kunna ligga på. Så jag beslöt mig för att inte rida till terängbanan, vill gärna inte rida barbacka i grimma på pigg häst och hoppa de högre stockarna och bankarna, så då skrittade jag ut ''vår'' runda, som jag nästan bara rider på när jag är själv, i grimma och barbacka. Va så jävla mysigt! Åhhhhhhhhhhh vad jag älskar min liilla ponny! :'D Men på väg upp till stallet är det en ganska lång asfaltväg, och sista biten en backe. Där så mötte vi självklart två lastbilar, Cassis blir ju helt förskräckt, ahha, men första lastbilen stannar nästan i diket och stänger av, åhhh, så snällt, älskar när de visar sån respekt! Men Cassis gillar fortfarande inte lastbilen så jag hoppade av och ledde honom , sedan två sekunder efter kommer en till som bara kör på mitt i vägen och plöjer ut mig och min lilla heest i skogen, och det gör mig mindre glad. Sedan kom jag iallafall hem och ryktade ännu längre och myste, tiden bara försvann, heh. Så han åkte in i boxen och fick vatten och havre. Red aldrig Vickan, hann inte och var inte sugen på att rida i grimma på henne..hehe..
 
 
 
 
Shakira var väligt mysig att kolla på på löshoppningen, haha ;)
Laddar upp fler bilder sedan, första gången hon hoppade ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0