Varmt och svettigt..

Nu har jag varit och spelat minigolf med grannarna, jag kom näst sist, hähä! ;3
Jag började i alla fall rida Cassis, sedan L.A och sist Vickan. :)
 
Cassis:
Hämtade honom direkt när jag kom. Han var lite seg och trött när jag ledde honom, han brukar alltid vilja ''tävla'' med mig, så tyckte det var lite konstigt, så bestämde mig för att ta det ännu lugnare än vad jag tänkt innan. Eftersom jag inte tänkte rida särskillt långt elleeeer särskillt mycket fart, mest skritt, kanske någon trav, så tog jag barbacka med grimma och grimskaft. När jag hoppat upp på honom gick ut på en asfaltväg, han känndes fortfarande seg, men jag tog lite trav och sedan trippade han på som bara den (det vill säga; den vanliga Cassis ;) ) Så då tog vi en galopp, red lite längre, växlande mellan skritt-trav-galopp och så. När vi kom tillbaks till stallet, ryktade jag av honom och tog in honom i sin box och gav honom lite havre, medans jag tog ut en del dunkar vatten. Sedan fick han gå ut i hagen igen, direkt när jag kom in i stallet, däär Amanda redan ryktade L.A, ta på sig hjälm och så och sedan sadla, och ut o rida!
 
L.A:
Han var betydligt lugnare idag. Han stegrade sig inte eller någonting när vi gick förbi stona! Han gäggade lite och krökte på nacken, gjorde en snurr, annars ingenting! Woho! I ridningen så var han lite lat, hihi, men jag fick jobba med muskler jag inte är så van att jobba med, på grund av att min egna ponny är väldigt kännslig för skänkeln så man behöver bara peta lite oftast, ibland bara smacka! Men jag gjorde i alla fall lite skänkelviningar och volteri trav och skritt, i galoppen så jobbade jag mest att få fram honom, vilket gick gaaaanska bra, tycker jag. Sedan var jag helt slut, haha! Men jag är supernöjd, och superglad att jag får rida honom av Amanda! <3
Sedan gick vi in, ryktade av honom, tog ut honom( Okej, Amanda gjorde allt de där, jag drack någon vitamin grej och latade mig, hah) Och efter DET tog vi in Shakira och Vickan.
 
Vickan:
Jag ryktade henne, hon verkade vara på bra humör. Jag sadlade och tränsade, sedan gick jag ut och kämpade med att komma upp på lilla hästen! Idag stod hon stilla, i alla fall! Sedan gick vi, ut på asfaltsväg, nerför en backe, och in på en skogsväg, där jag tog lite trav, och OMG!! Hon är ju fantastisk! Så himla MAGISK! omnomnmomomomomnonomomno!!
Sedan skrittade jag ett bra tag, sedan lite trav igen, och jag dog *igen*. Älskar den hästen!
Hon är så mysig, men hon är ju i kass kondition, på grund av att hon har varit skadad i benet och haft en hosta, gick till och med på medicin ett tag, 2 gånger om dagen. Men nu är hon pigg och glad :3.
Så hon var ju ganska svettig när vi kom tillbaks, men jag torkade av henne med en svamp och tog ut henne och Shakira igen.
Efter det så åkte jag hem ganska fort, jag var så trött av att ridit i solen hela tiden, till skillnad från den andra grisen(Tilda) som stack ner och bada, men tror jag går ner imorgon, med Vickan :).
 
Just det!
Vickans sadelgjord hade spruckigt när vi red (lädersadelgjord som inte blivit smörjd ordentligt) så det hade nypt henne så hon hade ett sår på sidan, så smörjde det och böt sadelgjord, till en kortare också :)
 
 
 
Imorgon rider jag bara två hästar, tror jag rider Vickan och Piquant med min kompis,så Cassis får vila då :)
Min kompis och jag rider nog i padocken på förmiddagen och går ner och badar på eftermiddagen, då tar jag Cassis i ''padcocken'' och Vickan när vi ska bada, kanske vågar jag mig upp barbacka? ;) Tar nog med mig kameran när vi ska bada! :D 
 
 
 
 
Ouupsii detta blev ett låångt inlägg, hehe 
 
Amanda!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0